zondag, 6 juli Lofoten (N) - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Frank Vugt - WaarBenJij.nu zondag, 6 juli Lofoten (N) - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Frank Vugt - WaarBenJij.nu

zondag, 6 juli Lofoten (N)

Door: judith

Blijf op de hoogte en volg Frank

06 Juli 2014 | Noorwegen, Lofoten

Beslist een aanrader om naar de Lofoten op vakantie ta gaan. Wij zijn vandaag vanuit Henningsvaer naar het zuiden van de Lofoten gegaan, nog steeds boven de poolcirkel maar wel 29 graden, warm dus. Volop zon, alle aanleiding om de stranden hier eens te verkennen en met de voetjes het water te testen. Fris maar best lekker, er waren er genoeg die gingen zwemmen. Via een mooie brug ben je zo op het volgende eiland. De natuur is onvoorstelbaar mooi. Naast de bergen heb je hier ook vlakker land met volop activiteit, lees akkerbouw, en aardig wat koeien en ook paarden. Veel uitzichtpunten. In Ballstad een karakteristieke houten kerk bezocht, waar net als bij eerdere kerkbezoeken de deur open stond en er iemand live piano speelde (en nog goed ook). In Leknes (grotere plaats) geen aantrekkelijk terras gevonden. Uiteindelijk bij de golfclub in Hov terecht gekomen. Uitdagende 9 holes baan met zeer snelle greens. Kwaliteit is ronduit goed. Ik raad dames aan ook van geel te spelen, dan is de uitdaging nog groter en het uitzicht fenomenaal. Lekker ontspannen kunnen spelen in de hitte, ook nog onder mijn handicap. De baan ligt aan de kust, je speelt over water en over valleien, struikgewas etc. Maar door de droogte krijg je wel wat lengte mee. In het clubhus zeer vriendelijke bediening. Voor 2 greenfees, trolleys en koffie waren we in totaal 150 nok kwijt, en dat is geen typefout (15 euro). Golfschoenen van bekende merken voor 50 euro, surprise dus. En een biertje (hier alleen 0.4 of 0.5 liter) voor 7,50 euro. Met de zon nog volop schijnend om 20 uur in het hotel en elders in het dorp Henningsvaer gezllig op het terras buiten (geen trui nodig) gegeten. Gisteren de bacalao genomen (stokvis) - die viel wat zwaar door alle ui en aardappels erbij, vandaag sushi met heilbot, zalm en walvis. Top.
Nu nog even genietend van het prachtige uitzicht aan de tafel bij onze kamer met de zon in de rug, de meeuwen roepend en Frank genietend van nog een witte wijn. Morgen vroeg weg, pakken we de boot uit Svolvaer 30, km verderop, vertrekt om 8 uur.... nieuwgierig naar wat de dag van morgen ons gaat brengen. Inmiddels de 1000 foto's ruim gepasseerd.

Tags: Lofoten