maandag 14 juli, Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Frank Vugt - WaarBenJij.nu maandag 14 juli, Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Frank Vugt - WaarBenJij.nu

maandag 14 juli, Oslo

Door: judith

Blijf op de hoogte en volg Frank

14 Juli 2014 | Noorwegen, Oslo

Vandaag Oslo nog verder verkend. Leuke levendige stad, overal lopen mensen. Een behoorlijk gemengd publiek. De buitenlanders weten Oslo goed te vinden, mede dankzij de cruiseschepen en ferries. Opmerkelijk dat we overal veel frans horen. Mensen flaneren, lopen graag hun paasbest, de restaurants en terrassen zitten vol.
vandaag net als gisteren wat must sees bekeken. Het operagebouw van Renzo Piano, terecht een publiekstrekker. Het Raadhuis (mooie mozieken, wandkleden, vloeren, enorme zalen) en het vredesgebouw van Nobel, als je het Noors beheerst vast interessanter, maar het viel ons tegen.

Een poging gedaan tot shoppen, maar niet kunnen slagen. Om 5 uur in de rij gaan staan voor de boot die om 7 uur moest vertrekken. Een grotere boot, veel vakantiegangers in beide richtingen, al met al, lang moeten wachten en uiteindelijk is de boot later dan gepland vertrokken. Indrukwekkend gezicht om de fjord bij Oslom uit te varen. Het weer is an het omslaan, we hebben een buitje gehad, maar het is onveranderd drukkend heet, al zagen we dd nodige grijze wolken en zelfs een regenboog. Morgen om 7 uur am in Friedrichshavn (dk), op weg naar huis.

Tags: Oslo