zaterdag 28 juni, Lulea - Reisverslag uit Luleå, Zweden van Frank Vugt - WaarBenJij.nu zaterdag 28 juni, Lulea - Reisverslag uit Luleå, Zweden van Frank Vugt - WaarBenJij.nu

zaterdag 28 juni, Lulea

Door: frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

28 Juni 2014 | Zweden, Luleå

Lulea.
Vandaag de reis vanuit Umea naar Lulea. Een kortere route, dus onze kans om een omweg te maken. Door een heel mooi landschap gereden met afwisselend heuvels en meren. Zeer schilderachtig, Met een tussenstop in Skelleftea. Daar was het op dat moment net kermis en braderie.
Gezellige boel waar de bezoekers zich echt veel met eten en drinken bezig hielden.
Zelf een rustig terras opgezocht.
Door de omweg werd het toch nog laat, dus in een ruk doorgereden. Hotel lag wederom in het centrum, pal aan een idyllische haven.
Eerst even rondgekeken en een biertje gedronken in de zon.
Daarna aan de haven , het een en ander heerlijk en gezellig gegeten en onze kamer opgezocht. Mooie foto's gemaakt aan het water. Daarna nog een wandeling gemaakt ( uitkijken voor de fietsers, die rijden op een deel van het voetpad. Volgens mij fietsen ze hier net zoveel als in nl). En een kerk binnen met gegaan waar een mis was. Volle kerk, niet zo groot, ongelooflijk wat een zang, iedereen zingt uit volle borst mee. Achter in de kerk/buiten de kerk lopen jongeren rond, die eigenlijk vrij in en uit de kerk lopen.
Verder apart dat je overal in de wereld nederlanders tegenkomt, maar hier tot op heden niet.