woensdag 25 juni, reis naar sunne - Reisverslag uit Sunne, Zweden van Frank Vugt - WaarBenJij.nu woensdag 25 juni, reis naar sunne - Reisverslag uit Sunne, Zweden van Frank Vugt - WaarBenJij.nu

woensdag 25 juni, reis naar sunne

Door: judith

Blijf op de hoogte en volg Frank

25 Juni 2014 | Zweden, Sunne

Wat een mooi land. Ruig en lieflijk, groen en zonnig, veel water, erg schoon en alles goed onderhouden. De houten huizen zoals we die in films zien. Veelal met de bekende rood-bruine kleur, dit blijkt te komen doordat dit een bijproduct is bij de winning van koper. We zijn gestopt bij Millerud, met t idee daar koffie te drinken. We zijn er inmiddels al aan gewend dat de zweden houden van zelfbediening. Je wacht even bij je aankomst totdat je naar een tafeltje wordt begeleid, dan krijg je in vloeiend zweeds te horen dat je zelf je koffie of thee mag pakken, je betaalt voor 1 maar nul problemo als je er meer neemt, de kan staat klaar, en nog goed van kwaliteit ook. Eten, veelal buffet. Bij Millerud staat aangegeven dat er in de nabije omgeving een bijzonder aquaduct te zien is. Even lastig om de locatie te vinden, maar dan blijkt t ook wel echt iets bijzonders te zijn. Een aquaduct voor boten, we hebben de tocht van 1 boot vastgelegd op foto's. Zowel van bovenaf als onder bij t water. Leuk om van Frank de technische kant te horen, als waterbouwkundige weet hij mij precies aan te geven waar ik op moet letten. Beneden is ook een glasblazer aan de slag, en zoals overal hier, een winkel met producten uit de streek. Daarna door naar Karlstad, lag iets buiten onze route, maar volgens tip van Margo, een must om te bezoeken. Karlstad is een gezellige 'provincie'stad, zeker vergeleken met Gotenburg. Mooie tijd om een terrasje te pakken, volopmkeuze en lekker in de zon. De kerk was dicht (is vaker hier hebben we gemerkt, ook al wordt t getipt om te bezoeken). Door naar ons hotel dat voorbij Sunne blijkt te liggen aan n meer. Relatief groot complex, wat eten betreft, er was 1 optie: buffet, en dat was matig. Maar na t eten nog buiten kunnen zitten, met voor mij een heerlijke mok thee. De overal beschikbare wifi bood de gelegenheid tot live contact via hangout met een verraste Kitt.

Tags: karlsberg